Tuesday, January 6, 2009

Palestin dibedal, apa sumbangan kita?






Apakah perasaan kita melihat anak-anak kecil yang tidak berdosa ini dibedil oleh Zionist laknatullah? Saudara kita di Palestin sedang berjuang demi kebebasan sendiri. Apa fungsi kita sebagai saudara semuslim? Apa yang dah/boleh kita lakukan?

Sekadar cadangan aku, apa yang kita yang lemah ni boleh lakukan untuk saudara-saudara kita di Palestin:

  • Doa untuk mereka, kemenangan mereka, kemusnahan tentera yahudi laknatullah. Sebaik-baiknya DOA QUNUT NAZILAH.

       Contoh Qunut Nazilah :














  • Cuba sedaya-upaya untuk boikot produk-produk milik penyokong yahudi. Mungkin ada sesetengah antara kita menganggap boikot ini tidak akan mendatangkan kesan kepada mereka, tapi cubalah. Semoga usaha kecil kita ini dikira oleh Allah sebagai amal kebajikan, insyaAllah. http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/yahudiboikot.html
  • Belajar bersungguh-sungguh dengan niat untuk memantapkan teknologi umat muslimin. Yahudi adalah golongan yang tidak banyak bilangannya di dunia. Mereka bersatu dan menguasai ekonomi, politik dan TEKNOLOGI. Ayuh, bersungguh-sungguhlah kita!
  • Solat berjemaah. Antara sebabnya adalah kerana Qunut Nazilah hanya dilakukan pada solat fadhu berjemaah. Lagipun seperti sedia maklum, solat jemaah 27 kali lebih baik dari solat sendirian. Malah terdapat beberapa ulama mewajibkan untuk orang lelaki solat jemaah.
  • Derma pada organisasi-organisasi yang dapat menyalurkan untuk bantuan ke Palestin. Boleh google sendiri insyaAllah.

Banyak lagi yang boleh kita buat untuk saudara kita di Palestin. Apa yang penting ialah kita buat, dan bukan hanya teori semata-mata. InsyaAllah usaha kerdil ini sebagai bekal akhirat, dan tanda kasih kita sesama Islam.

Daripada Abu Hamzah Anas ibn Malik r.a., khadam Rasulullah SAW, daripada nabi SAW, Baginda bersabda:

Seseorang kamu tidak benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri. (HR Bukhari dan Muslim)

"Kalahkan mereka, kalahkan mereka, kalahkan mereka, dan menangkan kami ke atas mereka"

No comments: